КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА

 

ІНСТИТУТ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН

 

Кафедра міжнародного бізнесу

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

Заступник директора

з навчальної роботи

______________________

«____»____________202__ року

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У ГАЛУЗІ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ

 

для студентів

галузі  знань                   29  міжнародні відносини

 

спеціальність 292 – міжнародні економічні відносини

Освітня магістерська програма:International management and marketing

 

 

Форма навчання                       __денна________

Семестр                                       ___2________

Кількість кредитів ЕСТS             _____4______

Мова викладання          ___англійська_________

Форма заключного контролю           ___іспит_______

 

Викладачі: ____     к.е.н., доц. Прилюк В.Д.., к.філос.н., доц. Чайка Я.М.________________

(Науково-педагогічні працівники, які забезпечують викладання даної дисципліни у відповідному навчальному році)

 

 

 

 

 

 

КИЇВ – 2020
Робоча програма навчальної дисципліни «Методологія наукових досліджень у галузі міжнародного бізнесу»  для студентів за спеціальністю  -  292 Міжнародні  економічні відносини за освітньою програмою – Міжнародний менеджмент та маркетинг (мова навчання – англійська)

 

«____» ____________ 2020 року - с.

 

Розробники: к.е.н., доц.Прилюк Вячеслав Дмитрович,

                    к.філос.н., доцент Чайка Яна Миколаївна

Робоча програма навчальної дисципліни «Методологія наукових досліджень у галузі міжнародного бізнесу» затверджена на засіданні кафедри міжнародного бізнесу

 

Протокол № ____ від „________________ 2020 року

 

Завідувач кафедри  міжнародного бізнесу

 

                     ___________               (к.е.н., доц. Д.П. Расшивалов)

Схвалено науково - методичною комісією Інституту міжнародних відносин

Протокол № ____ від  _______________2020 року

Голова науково-методичної комісії

                                                        _______________    (д.ю.н., проф. К.В. Смирнова)

„_____” _________________ 2020 року

 

© Прилюк В.Д.., 2020 рік

© Чайка Я.М., 2020 рік

 

 

 

KYIV NATIONAL TARAS SHEVCHENKO UNIVERSITY

INSTITUTE OF INTERNATIONAL RELATIONS

 

 

 

 

« INTERNATIONAL BUSINESS RESEARCH »

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    SYLLABUS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          © As.Prof., Prylyuk Vyacheslav, 2020

©As.Prof., Chaika Yana, 2020


 

The purpose and objective of the course is provide the students with basic knowledge about methodologies, methods and organization of scientific processes as a part of training for their professional scientific career. The different aspects of international business research are discussed in view of international business practice.

CURRICULA

(14h. - lectures, 24 h. - seminars, 80 h.independent work of students)

No

Topics

Lectures

Seminars

Independent work

Module 1. Theoretical basics of methodology and organization of scientific research

1.

Science and scientific researches in a modern world.

2

0,5

15

2.

Methodology, techniques and methods of scientific research.

2

0,5

15

3.

Main methodologic concepts in XX-XXI centuries

2

1

10

 

Credit control

 

1

 

Module 2. International business research methodology

4.

Planning of research process

2

6

10

5.

Research design

2

2

10

6.

Data processing

2

2

10

7.

Research report presentation

2

8

10

 

Credit control

 

2

 

 

 

14

24

80


 

Topics structure

 

Module 1. Theoretical basics of methodology and organization of scientific research

 

Topic 1. Science and scientific researches in a modern world.

 

The emergence and development of science. Scientific research types. Methodology and methods of scientific research. Organization of scientific activity in Ukraine. Basic approaches for science understanding. Specifics of scientific activity. Principles, norms and criterias of scientific knowledge. Levels of methodologic science organization. Scientific revolutions globally and types of scientific rationality.

 

Topic 2. Methodology, techniques and methods of scientific research.

 

Main definitions: method, methodic. Reasoning in method application. Methods typology. Methods in philosophy and science. Forms and methods of empirical, and theoretical research.

Methodology as a philosophical discipline history of methodology, methodological aspect of scientific research, role and function of methodology in modern science.

 

Topic 3. Main methodologic concepts in XX century.

 

Methodological principles: theory requirements, checks, maximal similarity, ease, prognostic possibilities. Methodological traditions and theories: empirics, rationalism, conventionalism, pragmatism, critical rationalism, relativism, historicism. Methodological anarchism as a problem. Methodological base of interdisciplinary researches.

 

Topic 4. Planning of research process

 

Features of international  business research, its importance, Purpose and qualities. Characteristics of a good research. Limitations of research.Theory, concept and  criteria) of theory. The role of theory in research. Methods of formation of theory: deduction, induction, retroduction. Types of concepts. How to use concepts.  Types of research. Descriptive research and analytical research.  Quantitative and qualitative research.  Conceptual Research and Empirical Research.

.

Topic 5. Research design

 

 Identifying, evaluating and formulating the research problem. Extensive literature survey. Writing a primary synopsis. Indentifying and labeling Variables. Setting up of hypothesis. Preparing the research design. Determining the Sample Design. Collecting of data. Processing, analysis and interpretation of data. Testing of hypothesis. Selection and Formulation Research Problem. Characteristics of a good research problem. Definition of the problem. Feasibility of the problem. Steps for defining and formulating a research problem. Role of hypothesis,  sources and  different types of hypothesis.  Complex hypothesis  How to test  hypothesis.

 

Topic 6. Data processing 

 

Rules of measurement. Types of scales.  Sources of error in measurement.  Pilot study,   survey and questionnaire Method. Primary data and secondary data. Case study, sources of case study. Processing stages. Types of classification   Characteristics of an ideal classification.  Tabulation  Objectives of Tabulation  Types of Tables. Descriptive analysis under different types of measurement. Uses of graphs and diagrams. Types of graphs.  

Analysis of data, purpose and  types of analysis. Index Numbers. Indeces of business performance.

 

Topic 7. Research report presentation

Need for research report. Functions of research report. Qualities of a good report. Types of research reports.  Steps in report writing  Parts/components of a research report. Style and standards of listing the sources 

 

 

 

 

 

 

Materials & Sources

 

1. Ackoff, Russell L., The Design of Social Research, Chicago: University of Chicago Press, 1961.

2. Ackoff, Russell L., Scientific Method, New York: John Wiley & Sons, 1962.

3. Ghosh, B.N., Scientific Methods and Social Research, New Delhi: Sterling Publishers Pvt. Ltd., 1982.

4. Lastrucci, Carles L., The Scientific Approach: Basic Principles of the Scientific Method, Cambridge, Mass.: Schenkman Publishing Co., Inc., 1967.

5. Hyman, Herbert H., et al., Interviewing in Social Research, Chicago: University of Chicago Press, 1975.

6. Lee-Trewick, G. and Linkogle, S. (eds.) Danger in the Field: Risk and Ethics in Social Research, London: Routledge, 2000.

7. Homan, R. The Ethics of Social Research, London: Longman, 1991.

8. Copyright Law. 9-th Edition. By Craig Joyce and others.

9. Collective management of copyright and related rights. D. Gervais. http://www.tripsagreement.net/wp-content/uploads/2014/04/Gervais_9789041127242_Ch-01_Daniel-Gervais.pdf

10. Добронравова І.С. Філософія та методологія науки : підруч. для вищих навч. закладів / Ірина Добронравова, Лідія Сидоренко. – К., 2008.

11. Лебедев С.А. Курс лекций по методологии научного познания: учеб. пособ. / С.А. Лебедев. – М., 2016.

12. Методологія наукової діяльності : навч. посіб. / Д.В. Чернілевський та ін. ; за ред. Д.В. Чернілевського. – Вид. 3-тє, перероб. – Вінниця, 2012.

13. Рузавин Г.И. Методология научного исследования / Г.И. Рузавин. – М., 1999.

14. Философия и методология науки / В.В. Анохина и др.; под ред. Ч.С. Кирвеля. – Минск, 2012. 15. Философия и методология науки / А.И. Зеленков и др. – 2-е изд., доп., испр. – Минск, 2011.

16. Штанько В.И. Философия и методология науки / В.И. Штанько. – Х., 2002.

 

                            Additional Sources

 

1.                       Афанасьєв А. О. Основи наукових досліджень : навч. посібн. / А. О. Афанасьєв, Є. В. Кузькін. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2005. – 96 с.

2.                       Баскаков А. Я., Туленков Н. В. Методологиянаучногоисследования : учебн. пособ. / А. Я. Баскаков, Н. В. Туленков. – К. : МАУП, 2004. – 216 с.

3.                       Бойко М.М., Чучка І.М., Жуков С.А. Основи наукових досліджень: опорний конспект лекцій. Мукачево: РВВ МДУ, 2007. – 68 с.

4.                       Білуха М.Т. Методологія наукових досліджень: підручник. – К.: АБУ, 2002. – 480 с.

5.                       Білуха М.Т. Основи наукових досліджень: підручник. – К.: Вища школа, 1997.

6.                       Британ В.Т. Організація вузівської науки. – К., 1992.

7.                       Вачевський М. Основи наукової інформації. Для студентів вузів.-Дрогобич, 1995.

8.                       Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. Методологія соціально-економічного дослідження: навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 224 с.

9.                       Гуревічов М. Державне регулювання науки // Економіка України.-2001.-№10.

10.                   Дороніна М. С. Технологія соціально-економічних наукових досліджень (схеми і приклади) : навч. посібн. / М. С. Дороніна. – 3-тє вид., випр. і доп. – Х. : ВД "ІНЖЕК", 2007. – 120 с.

11.                   Демківський А. В. Основи методології наукових досліджень [Текст] : навч. посібн. / А. В. Демківський, П. І. Безус. – К. : Акад. муніцип. упр., 2012. – 276 с.

12.                   Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація) : навч. посібн. за ред. А. А. Мазаракі. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т., 2010. – 280 с.

13.                   Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. Методологія наукових досліджень: навч. посібн. – К.: Центр учбової літератури, 2004. – 212 с.

14.                   Єріна А.М. Організація вибіркових обстежень: навч. посібн. – К.: КНЕУ, 2004. – 127 с.

15.                   Збір і обробка матеріалів дослідження: Лекція / Під ред. Даниленко О.А. – Львів: ЛКА, 1997.

16.                   . Клименюк О. В. Методологія та методи наукового дослідження: навч. посібн. / О. В. Клименюк. – К. : Міленіум, 2005. – 186 с.

17.                   Краус Н. М. Методологія та організація наукових досліджень [Текст] : навч.-метод. посібн. / Н. М. Краус; Полтав. нац. техн. ун-т ім. Ю. Кондратюка, каф. екон.теорії та регіон. економіки. – Полтава : Оріяна, 2012. – 180 с.

18.                   Крисоватий А.І., Панасюк В.М., Гавришко В.Л. Методологія, методика та організація наукових досліджень: навч. посібн. – Тернопіль: ТОВ „Лілея”, 2005. – 150с.

19.                   Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посібн. / О. В. Крушельницька. – К. : Кондор, 2003. – 192 с.

20.                   Лудченко А. А. Основынаучныхисследований : учебн. пособ. / А. А. Лудченко, Я. А. Лудченко, Т. А. Примак. – К. : "Знання", КОО, 2000. – 114 с.

21.                   Методологія наукових досліджень [Текст] : навч. посібн. / В. П. Волков, М. А. Подригало, О. П. Кравченко та ін. ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т та ін. – Луганськ : СНУ, 2009. – 351 с.

22.                   Малюга Н.М. Наукові дослідження в бухгалтерському обліку: навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. / За ред. проф. Ф.Ф. Бутинця. – Житомир: ПП “Рута”, 2003. – 476 с.

23.                   Мочерний С. В. Методологія економічного дослідження / С. В. Мочерний . – Львів : Світ, 2001. – 416 с.

24.                   Основынаучныхисследований: Учеб. для экон. вузов / Под ред. К.Широколава. - К.: Вища школа, 1997.

25.  Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посібн. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с.

26.  Пономаренко В. С. Аналіз даних у дослідження соціально-економічних систем / В. С. Пономаренко, Л. М. Малярець. – Х. : ВД "ІНЖЕК", 2009. – 432 с. 

27.  Пушкарь А. И. Основынаучныхисследований и организациянаучно-исследовательскойдеятельности" : учебн. пособ. / А. И. Пушкарь, Л. В. Потрашкова. – Х. : Изд. ИНЖЕК, 2006. – 289 с.

28.  Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: навч. посібн. – К.: Лібра, 2004. – 344 с.

29.  П'ятницька-Позднякова І.С. Основи науковик дослі­джень у вищій школі: навч. посібник / І.С.П'ятницька­-Позднякова. - К., 2003. - 116 с.

30.  Рузавин Г. И. Методологиянаучногоисследования: Учеб. пособие для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. – 317 с.

31.                   Романчиков В. І. Основи наукових досліджень : навч. посібн. / В. І. Романчиков. – К. : ІЗМН, 1997. – 248 с.

32.                   Рассоха І. М. Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» для студентів 5 курсу денної форми навчання освітнього-кваліфікаційного рівня «магістр» спеціальностей 8.050106, 8.03050901 “Облік і аудит”, 8.050201 “Менеджмент організацій ”, 8.03060101 “Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)” / І. М. Рассоха; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 76 с.

33.                   Стеченко Д. М. Методологія наукових досліджень [Текст] : підручник / Д. М. Стеченко, О. С. Чмир. – 2-ге вид., переробл. і допов. – К. : Знання, 2007.

34.  Фареник С. Логіка і методологія наукового дослідження / С. Фареник. – К. : Вид. УАДУ, 2000. – 340 с.

35.  Філіпенко А. С. Основи наукових досліджень. Конспект лекцій: посібник. – К.: Академвидав, 2004. – 208 с.

36.  Цюцюра В. Д., Цюцюра С. В. Метрологія та основи вимірювань. навч. посібн., К., "Знання -Прес", 2003.

37.                   Чупріна Н. В. Методологія сучасних наукових досліджень [Текст] : навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл. / Н. В. Чупріна ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. – К. : КНУТД, 2009. – 246 с.

38.                   Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання-Прес, 2002. – 295 с.

39.                   Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень [Текст] : навч. посібн. / В. Є. Юринець; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – Львів : ЛНУ, 2011. – 179 с.

 

                                                     Internet Resources

1.      Законодавство України – Режим доступу : http://www.rada.kiev.ua; http://www.nau.kiev.ua; http://www.ukrpravo.kiev. com; http://www.liga.kiev.ua.

2.      Методологія науки [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.inter-pedagogika.ru.

3.      Методологія науки – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : sites.google.com/site/fajrru/Home/scientific.

4.      Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського– Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua.

5.      Національна парламентська бібліотека України– Режим доступу : http://www.nplu.kiev.ua.

6.      Харківська державна наукова бібліотека ім. Короленка  – Режим доступу : http://korolenko.kharkov.com.

7.      Центр исследований и статистики науки– Режим доступа : http://www.csrs.ru/.

 

 

ВСТУП

 

1.        Мета дисципліни: надати студентам знання методології та методів наукових досліджень міжнародного бізнесу; сформувати практичні навички дослідника з метою забезпечення ефективної його діяльності фахівця з міжнародного бізнесу; ознайомити з існуючими принципами та досвідом методології наукового дослідження та обробки його результатів для практичного використання  у розвитку міжнародного бізнесу.

2. Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни:

1)  знання теоретичних основ наукових засад міжнародного бізнесу, зокрема специфічних методів дослідження міжнародного економічного середовища;

2)  вміння вивчати, оцінювати, аналізувати та узагальнювати основні  показники  економічної діяльності у сфері міжнародного бізнесу, ефективності системи його менеджменту, повноти реалізації завдань оперативного та стратегічного планування;

3)  володіння навичками аналітичного дослідження та аналізу.

3. Анотація навчальної дисципліни: дисципліна присвячена вивченню методологічних основ організації наукових досліджень, оцінки діяльності у сфері міжнародного бізнесу, питанням поліпшення ефективності дослідницької роботи з залученням різних методик аналізу та синтезу варіантів рішень.

 

4. Завдання (навчальні цілі): ознайомити студентів з методологією наукового дослідження, методами їх проведення з урахуванням особливостей за напрямком підготовки, навчити оформлювати результати дослідження, підготовка та залучення студентів до здійснення науково-дослідницької діяльності, ознайомлення їх зі стратегією та тактикою проведення досліджень, надання їм певних знань щодо методології, методики й інструментарію дослідження та підготовки ними публікацій, кваліфікаційних робіт.

 

 

 

5. Результати навчання за дисципліною:

 

Результат навчання

(1. знати; 2. вміти; 3. комунікація; 4. автономність та відповідальність*)

Форми (та/або методи і технології) викладання і навчання

Методи оцінювання

Відсоток у підсумковій оцінці з дисципліни

Код

Результат навчання

1

Знати та оволодіти теоретичними знаннями про:

1.1

методи аналізу і побудови теорій, яким належить центральна роль в сучасному науковому пізнанні;

 

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.2

поняття та порядок здійснення наукового дослідження; 

 

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.3.

порядок вибору і формулювання проблеми і теми наукового дослідження;

 

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.4.

поняття науки і наукової діяльності;

 

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.5.

пошук інформацію та відбір матеріалу;

 

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.6.

   формулювання плану наукового   дослідження

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.7.

зміст та структуру звіту про наукове дослідження

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.8.

основні аспекти аналізу взаємодії підсистем міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.9.

основні принципи формування наукової парадигми

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.10.

стандарти оформлювання результатів наукової роботи;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.11.

принципи аналітичного підходу до вивчення міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.12.

концепції  економічної, екологічної, соціальної та юридичної спеціфики міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

1.13.

компоненти інституційної бази  міжнародних економічних систем

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань

3%

2.

Вміти:

2.1.

здійснювати аналіз основних показників у сфері міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.2.

розробляти та реалізовувати стратегії в галузі міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.3.

проводити ефективний відбір альтернатив розвитку міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.4.

аналізувати показники діяльності у сфері міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.5.

ефективно використовувати різні методи вивчення тенденцій у царині міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.6.

використовувати різноманітні методи оцінювання даних, що характеризують стан міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.7.

оцінювати принципи та ефективність маркетингу для застосування у сфері міжнародного бізнесу  

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.8.

оцінювати конкурентні стратегії акторів міжнародного бізнесу;

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

2.9.

аналізувати потенційно спірні питання практики міжнародного бізнесу

лекція, семінарське заняття, виконання завдань самостійної роботи

тест, опитування, дискурс, виконання практичних завдань

4%

3.

Отримати базові комунікативні навички:

3.1.

ведення переговорів, співбесід, інтерв’ю з респондентами в ході наукових досліджень питань міжнародного бізнесу;

Лекція , семінарське заняття, вирішення практичних казусів, виконання завдань самостійної роботи; виконання групових case-study

Виступи на семінарських заняттях,  виконання практичних завдань

5%

3.2.

реалізації заходів організації працівників для виконання наукових досліджень;

Лекція , семінарське заняття, вирішення практичних казусів, виконання завдань самостійної роботи; виконання групових case-study

Виступи на семінарських заняттях,  виконання практичних завдань

5%

3.3.

вирішення ситуацій при взаємодії дослідників у сфері міжнародного бізнесу;

Лекція , семінарське заняття, вирішення практичних казусів, виконання завдань самостійної роботи; виконання групових case-study

Виступи на семінарських заняттях,  виконання практичних завдань

5%

4.

Автономність і відповідальність

4.1.

брати відповідальність за дотримання норм дослідження та принципів комунікації в сфері міжнародного бізнесу

виконання групових case-study

участь у виконанні групих case-study

5%

4.2.

аналізувати наукову проблему і знаходити алгоритми її розв’язку;

 

виконання групих case-study

участь у виконанні групих case-study

5%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

6.      Співвідношення результатів навчання дисципліни із програмними результатами навчання (необов’язково для вибіркових дисциплін, які не входять до блоків спеціалізації)

 

 

результати навчання дисципліни (код)

Програмні результати навчання (назва)

1.1-1.4

1.5-1.7

1.8

1.9-1.13

2.1-2.6

2.7-2.9

3.1-3.2

3.3

4.1

4.2

ПРН 1. застосовувати творчий стиль мислення, орієнтований на виявлення і краще задоволення вирішення проблем;

+

+

 

+

+

+

+

+

 

 

ПРН 2. проектувати схеми наукових досліджень

 

+

 

 

+

 

 

 

 

+

ПРН 4. використовувати основні положення і методи соціальних, гуманітарних і економічних наук при вирішенні питань міжнародного бізнесу;

+

 

+

+

 

+

+

+

 

 

ПРН 5. використовувати нормативні правові документи в своїй діяльності англійською та українською мовами;

+

 

 

+

 

+

 

 

 

 

ПРН 6. проводити аналіз і розробляти рекомендації щодо підвищення ефективності функціонування міжнародного бізнесу;

 

+

+

+

+

+

 

 

 

 

ПРН 7. використовувати професійну лексику англійською мовою;

+

+

 

+

+

+

 

 

 

 

ПРН10. оперувати основними категоріями науки;

 

+

 

+

+

+

+

+

 

 

ПРН 11. використовувати методи та інструменти операційного та стратегічного аналізу для прийняття ефективних рішень;

+

+

 

 

+

 

 

 

+

+

ПРН13. застосовувати різні методи досліджень згідно з потребами міжнародного бізнесу;

 

+

 

 

+

 

 

 

 

 

ПРН 14. організовувати практичну роботу з управління дослідницькою роботою в сучасних організаціях;

 

+

+

 

+

 

+

+

+

+

ПРН 15. здійснювати аналіз якісного та кількісного складу форм міжнародного бізнесу організації

 

+

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Схема формування оцінки.

7.1 Форми оцінювання студентів:

- семестрове оцінювання:

 

Min

Max

Усна відповідь

„2”  х  14 = 28

„3”  х  14 = 42

Контрольна робота

„2”  х  3 = 6

„2”  х  5 = 10

Самостійна робота

2

8

Всього:

36

60

Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше 20 балів. Оцінка за іспит не може бути меншою 24 балів для отримання загальної позитивної оцінки за курс.

Шкала відповідності

Відмінно / Excellent

90-100

Добре / Good

75-89

Задовільно / Satisfactory

60-74

Незадовільно / Fail

0-59

Зараховано / Passed

60-100

Не зараховано / Fail

0-59

7.2 Організація оцінювання:

·                    контрольна робота проводиться двічі в кінці кожного змістового модулю;

·                    самостійна робота здається у вигляді реферату до останнього семінарського заняття.


 

ТЕМАТИЧНИЙ  ПЛАН  ЛЕКЦІЙ  І  СЕМІНАРСЬКИХ  ЗАНЯТЬ

 

теми

 

 

 

 

 

Назватеми

Кількість годин

 

Лекції

 

Практичні заняття

 

Самостійна

робота студента

 

 

Змістовний модуль 1.Теоретичні основи методології та організації наукових досліджень

 

1

Наука і наукові дослідження в сучасному світі

2

0,5

15

2

Методологія, методики і методи наукових досліджень

2

0,5

15

3

Основні методологічні концепції ХХ-ХХІ-му сторіччях

2

2

10

 

Модульна контрольна робота

 

1

 

Всього за змістовним модулем:

 

6

4

40

 

Змістовний модуль 2. Методологія дослідження міжнародного бізнесу

 

4

Планування процесу дослідження

2

6

10

5

Проєкт дослідження

2

2

10

6

Обробка даних

2

2

10

7

Презентація звіту про дослідження

2

8

10

 

Модульна контрольна робота

 

2

 

Всього за змістовним модулем:

 

8

20

40

Всього годин 150, з них:

14

24

80

 

Загальний обсяг – 120 год., в тому числі:

Лекцій – 14 год.

Практичних занять – 24 год.

Самостійна робота – 80 год.

 

 

 

Питання на іспит

Questions

 

Business Ethics

1.             What challenges does your enterprise face on the market?

2.             Who are the stakeholders of yourenterprise?

3.             What do you see as the role of business in your society?

4.             What standards and procedures have you established to guide your employees andagents?

5.             What do your stakeholders expect of your enterprise, employees, andagents?

6.             How do you know what your stakeholders expect?

7.             What responsible business conduct issues does your enterprise face, and how is it organized to deal withthem?

8.             What does being a socially responsible business mean to you?

9.             How would you describe your enterprise to a stranger?

10.        What might motivate your enterprise to consider a business ethics program?

11.    What benefits might your community see if more enterprises had business ethicsprograms?

12.    How do owners and managers of yourenterprise answer the questions for a responsible business enterprise?

13.        Describe standards and procedures to guide employees’ behavior and foster reasonable stakeholderexpectations

14.        Ways of communication of standards, procedures, and expectations to the enterprise’smembers

15.        How to monitor and audit member conduct?

16.        Duediligence in hiring, especially for sensitive positions in, for example, management, finance, and contracting

17.        Ways of encouraging your employees to follow standards and procedures

18.        What could be your appropriateresponseswhenbusiness ethics standardsandproceduresareviolated

19.        What is the core   purpose of your enterprise beyond profit?

20.        What are your core values—discuss three to five values that you never violate?

21.        What are goals and objectivesof your enterprise over the next decade?

22.        What management situations, activities, or decisions would be unacceptable to you even if they generated good profit?

23.        Discuss major principles of the code of conduct  of the MM group the way it was done in the class

24.        What the term “business ethics” means and where it is applied

25.        Discuss into how many main categories the ethics of business is conventionally divided?

26.        What are basis principles of business ethics?

27.        What are four levels of responsibility regarding social and moral obligations of a company? 

28.        What is the code of ethical rules and basic principles of behavior in a workplace?

29.        What qualities and skills one should have to get a gainful employment?

30.        Discuss the impact of Reformation and its prominent authorities on contemporary business ethics in Europe

Human resource management

31.        Essence, objectives and methods of science "Human Resource Management".

32.        Human resource management as a specific function.

33.        The evolution of concepts and theories of human resource management.

34.        Structure of the human resources management system.

35.        National and regional authorities managing human resources.

36.        The legal system of human resource management.

37.        The employment potential of Ukraine.

38.        Labor market.

39.        The mechanisms of state regulation of the labor market and employment potential.

40.        Employment.

41.        Migration processes.

42.        Unemployment in the management of human resources.

43.        The main activities of service personnel.

44.        The formation and coordination of administrative staff.

45.        Staff: basic requirements and functions.

46.        Social policy in the management of human resources.

47.        The role of social partnership in the management of human resources.

48.        Social security employees.

49.        The collective organization as a social group.

50.        Stages of team organization.

51.        Personality and team to team.

52.        State level planning of manpower.

53.        Personnel planning in the organization.

54.        Provision of personnel.

55.        The current personnel policies of the organization.

56.        Strategy HR organization.

57.        Organization of recruitment.

58.        Methods for selection of personnel.

59.        Profesiolohiya and professiogram staff.

60.        Professional orientation and adaptation.

61.        Methodological approaches to the evaluation staff.

62.        Certification of staff organization.

63.        Errors evaluation and mitigation staff.

64.        Professional development training.

65.        Provide staff training.

66.        Managing a business career.

67.        Strategies reward staff.

68.        Methods reward managers.

69.        Determination of compensation and benefits.

70.        Essence and turnover rates.

71.        Human resources management turnover.

72.        Causes, factors and form release staff.

73.        Business management discipline.

74.        Performance indicators of human resources.

75.        The mechanism of motivation to work.

76.        Compensation of employees as a method of optimizing the performance of human resource management.

77.        Mechanisms regulating the efficiency of human resources.

78.        The essence and principles of conflicts within the organization.

79.        Conflict management.

80.        Internal investigation.

81.        Employment law staff.

82.        International labor migration as a form of international economic relations.

83.        International economic integration and methods of human resource management.

84.        International Labour Organization.

 

Література

1.           Adam Smith.  The Theory of Moral Sentiments. (Originally published in 1759).  Publication date 06 May 2010,   Penguin Books Ltd., 358 p.

2.           Alan Fairweather. How to Be a Motivational Manager. How To Books, 2008, 232p.

3.           Anthony Bagshawe. Getting Motivation Right. BookBoon, 2011, 63p.

4.           Barry Asmus, Wayne Grudem.  The Poverty of Nations: A Sustainable Solution, Crossway, 2013, 400 p.

5.           Dan Kennedy. No B.S. Ruthless Management of People and Profits: The Ultimate, No Holds Barred, Kick Butt, Take No Prisoners Guide to Really Getting Rich. 2012.

6.           Eric Garner. Effective Discipline: How to manage discipline at work. BookBoon, 2012, 47p.

7.           Eric Garner. Recruitment and Selection: Hiring the people you want. Bookboon, 2013, 51p.

8.           Fountain Jeff.Deeply Rooted: The Forgotten Vision of Robert Schuman. Seismos Press, 2nd edition. -  2014, 135 p.

9.           Gary Dessler. Resource Management. Prentice Hall, 2010, 758p.

10.      Jack Mitchell. Hug Your People: The Proven Way to Hire, Inspire, and Recognize Your Employees and Achieve Remarkable Results. 2013.

11.      John Whitmore. Coaching for Performance: Growing Human Potential and Purpose. 2012.

12.      Ichak Kalderon Adizes. Management/Mismanagement Styles: How to Identify a Style and What To Do About It. 2013.

13.      Ken Pierce. Dealing With Difficult People. Bookboon, 2013, 48p.

14.       Lance A. Berger, Dorothy Berger. The Compensation Handbook. 2008.

15.      Laura Portolese Dias. Human Resource Management. Flat World Knowledge, 2011, 362p.

16.      Lyse Langlois. The Anatomy of Ethical Leadership. AU Press, 2011, 136p.

17.      Manmohan Joshi. Human Resource Management. Bookboon, 2013, 88p.

18.      MTD Training. Dealing with Conflict and Complaints. BookBoon, 2010, 56p.

19.      MTD Training. Personal Confidence and Motivation. BookBoon, 2010, 58p.

20.      Patrick Lencioni. The Advantage: Why Organizational Health Trumps Everything Else In Business. 2013.

21.      Peter F. Drucker with Joseph A. Maciariello. The Daily Drucker: 366 Days of Insight and Motivation for Getting the Right Things Done. 2012.

22.      Robert I. Sutton. Good Boss, Bad Boss: How to Be the Best... and Learn from the Worst. 2013.

23.      Robert Hoyk, Paul Hersey. The Ethical Executive: Becoming Aware of the Root Causes of Unethical Behavior: 45 Psychological Traps That Every One of Us Falls Prey To, Stanford, CA, 153 p.

24.      Russell HR Consulting. The Seven Deadly Sins of Employment. BookBoon, 2011. 58p.

25.      Shay McConnon, Margaret McConnon. Conflict Management in the Workplace . How To Books Ltd, 2008.

26.      Stephen James Joyce. Teaching an Anthill to Fetch: Developing Collaborative Intelligence @ Work. 2010.

27.      Stephen R. Covey, Jennifer Colosimo. Career Advantage: Real-World Applications From Great Work, Great Career. 2012.

28.      Wendell L. French. Human Resources Management. Houghton Mifflin Harcourt, 2006, 603p.

29.      Zorlu Senyucel. Managing the Human Resource in the 21st Century.  BookBoon, 2009, 77p.